سیستم مدیریت باتری (BMS) یک وسیله نقلیه الکتریکی

سیستم مدیریت باتری (BMS) یک وسیله نقلیه الکتریکی : در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۳، یک پرواز بوئینگ ۷۸۷ به دلایل تعمیر و نگهداری توقف کرده بود. در این زمان، یک مکانیک متوجه شعله‌های آتش و دودی از واحد برق کمکی (بسته باتری لیتیوم) شد، که برای تأمین برق برای سیستم‌های الکترونیکی پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلاش‌های زیادی برای خاموش کردن آتش انجام شد، اما مشکل بر طرف نشد و تا ۱۰ روز بعد، یعنی در ۱۶ ژانویه، یک خرابی دیگر در باتری دیگری از همان پرواز ۷۸۷ رخ داد. این واقعه منجر به فرود اضطراری در یک فرودگاه در ژاپن شد. این دو حادثه مکرر باعث شد تا هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر برای مدت نامحدودی از پرواز خارج شود و اعتبار سازنده را خدشه دار کند و خسارات مالی زیادی ایجاد شود.

چگونه جریان بسته را برای BMS اندازه گیری کنیم؟

یک بسته باتری موتور برقی  می تواند مقدار زیادی جریان، تا ۲۵۰ آمپر یا حتی بیشتر را ارائه دهد. علاوه بر این، برای اطمینان از توزیع یکنواخت بار باید جریان هر ماژول را در بسته اندازه گیری کنیم. هنگام طراحی عنصر اندازه گیری جریان، ما همچنین باید یک جدایی بین متر و سنسور ایجاد کنیم. رایج ترین روش برای تعیین جریان، روش شنت و روش مبتنی بر سنسور هال است. هر دو روش مزایا و معایب خود را دارند.

Comments

Popular posts from this blog

تفاوت بین LAN سوئیچ و سن سوئیچ SAN Switch

نصب دوربین در کرج | کیفیت تصویر در دوربین‌های مداربسته

نرم افزار حسابداری و انبارداری برای کامپیوتر